Cum arată jobul perfect?

Nu, nu vă imaginaţi că am găsit jobul perfect. Nicidecum. Însă, în ultima perioadă, gândurile mele se îndreaptă, din ce în ce mai des, către ziua în care îmi voi lua pe umeri, prima mare responsabilitate. Şi spun responsabilitate, deoarece, indiferent de specific, un serviciu presupune, pe lângă multă muncă, şi o foarte mare responsabilitate.

Da, ştiu la ce vă gândiţi acum. Că jobul perfect nu există. Nimic mai adevărat. Nu există un job care să fie perfect, aşa cum nu există nici lucruri perfecte sau oameni perfecţi. De fapt, a vorbi despre perfecţiune, înseamnă a ne trăda simţul realităţii, care la unii dintre noi, este puternic înrădăcinat.

Eu, însă, nu mă pot abţine. Mi-am creat deja o viziune proprie asupra a ceea ce se vrea a fi un job perfect. Deşi, ştim cu toţii că asta e utopie curată, nu-i aşa? Iar acum, dacă tot v-am spus că am deja conturată o imagine despre cum ar trebui să arate jobul ideal (pentru mine cel puţin), să v-o expun, zic. Deci, să purcedem.

Choose whatever you like! în traducere liberă Fac ce-mi place!

Înainte de a te angaja, de a ocupa un post, e foarte important să ştii ce-ţi place să faci. De asemenea, trebuie să-ţi cunoşti bine potenţialul şi aptitudinile. Mai exact, să îţi alegi un domeniu de activitate în care să fii bun, şi care, cu fiecare zi ce trece, să te impulsioneze să devii cel mai bun. Să fie tipul acela de job de care să nu te plictiseşti nicicând. Şi chiar dacă te-ai plictisi, a doua zi, să ai din nou, chef şi drag de munca ta.

The Co-workers aka Familia surogat

Omuleţii care te adoptă şi pe care îi adopţi. Cu sau fără voia ta, ajungi să îţi petreci alături de ei, cea mai mai mare parte a timpului tău extrem de preţios. Ei sunt cei cărora, din când în când, le faci mici şi mari confidenţe. Cei cu care povesteşti despre vrute şi nevrute, preţ de o cafea, care în fapt, sunt două. Cei ce îţi pun la încercare curiozitatea întrebându-te:“Ai auzit ultima bârfă?”. Cei cu care faci glume pe seama şefului. Ei sunt cei care, de ziua ta de naştere, îţi dăruiesc cele mai trăsnite cadouri, pe care le păstrezi cu sfinţenie.

The Office sau Locul unde se nasc ideile măreţe

Biroul, care dintr-un simplu birou, se transformă într-un veritabil sanctuar. Păi cum altfel? Tu ai nevoie de linişte pentru a lucra eficient, linişte ce poate fi perturbată doar de  tumultul neuronilor tăi puşi pe treabă. Bineînţeles, nu poţi rezista tentaţiei, astfel că încerci să-ţi personalizezi locşorul cum te pricepi mai bine. Asta ca să fie clar pentru toată lumea că tu deţii “cheile”.

The Income ori Ce ne intră în buzunare?

Am ajuns în cele din urmă în punctul care ne interesează cel mai tare. Criteriul după care cu toţii ne ghidăm atunci când suntem în căutarea unui job. Vrem salarii mari. Mari cât să ne putem plăti datoriile către dulcea patrie, să ne asigurăm strictul necesar, şi eventual să ne mai rămână şi pentru o ieşire la restaurant, un film, o haină, o bijuterie, după caz.

Ei, dar gluma e glumă, iar lucrurile sunt seriose, şi noi ştim asta. Deci să (re)devenim serioşi, aşa cum ne şade bine!

Poate că viziunea mea pare o misiune dificil de îndeplinit, dar nu imposibilă, cred eu. Atât timp cât muncim din greu, suntem tenace, şi mai avem şi un gram de noroc, putem atinge cea mai înaltă culme. Căci, să recunoaştem. În anumite situaţii, norocul, acel “ceva” cu care vii pe lume, face diferenţa.

Aşa e în viaţă. Ca să ajungi în vârf, trebuie să faci paşi mici, dar siguri. Totodată, trebuie avut în vedere faptul că odată ajuns acolo, nimeni nu îţi garantează că totul va fi doar lapte şi miere. Va fi soare, dar cu siguranţă vor fi şi nori.

Nu ştiu cum arată jobul perfect pentru voi. Nu ştiu dacă doriţi să fiţi afacerişti, mecanici auto sau orice altceva. Dar ştiu că vreau să vi împlinească visul. Luptaţi pentru el! Merită! Voi meritaţi!

2 thoughts on “Cum arată jobul perfect?

  1. Stef says:

    Emisferele mele cerebrale au ramas fara seva de la atata gandit si rasgandit in privinta job-ului meu perfect.
    E foarte bine sa stii ceea ce vrei sa faci pentru ca te ajuta sa-ti canalizezi energiile si sa-ti indeplinesti scopul, de aceea ii consider pe oamenii hotarati, oameni norocosi.
    Pune-te pe treaba si indeplineste-ti visul…astept sa-ti vad roadele muncii prin Iasi!!
    You have the brains to do it!

Leave a Reply

