Îndrăzneşte să alegi!

În permanenţă suntem puşi în faţa unor alegeri. Fie că vorbim despre cele banale sau despre cele vitale, alegerile nu sunt niciodată uşor de făcut.

Parcă îmi imaginez expresia gânditoare de pe chipul tău şi sutele de întrebări ce par că te mortifică. Alergi după sfaturi în stânga şi în dreapta, sau aştepţi acel… semn, după care să te poţi ghida în luarea unei decizii.

E şi de înţeles, din moment ce suntem suma alegerilor pe care le facem. Şi aici nu mă refer la cele de tipul Ce culoare să aibă rochia: roşie sau neagră?, ci la acele alegeri care ne trasează drumul în viaţă, ne definesc ca oameni.

Cu ceva ani în urmă, m-am întrebat dacă există cumva vreun pattern pe care să-l folosim atunci când oscilăm între Da- Nu, Acolo- Aici, Azi-Mâine etc. Dacă e bine să ascultăm doar vocea inimii sau doar vocea raţiunii. Dar am ajuns la concluzia că fiecare experienţă în parte e diferită, şi tocmai de aceea, principiile şi criteriile după care acţionăm vor fi întotdeauna diferite de cele dintr-o situaţie precedentă.

Ei bine, dar aici apare o nouă întrebare: Cum ştim că am făcut alegerea potrivită? Mulţi spun că pur şi simplu ştii, simţi. Dar mai sunt şi alţii care susţin că răspunsul acestei întrebări, este o chestiune de timp. Şi înclin să cred că uneori chiar aşa şi este.

Mărturisesc că după fiecare alegere importantă pe care am făcut-o până acum, am fost încercată de îndoială, de teama că nu am ales bine. Dar timpul mi-a demonstrat că am luat cea mai bună decizie, chiar dacă la momentul acela, nu părea a fi aşa. Iar asta denotă faptul că uneori, o alegere corectă poate fi de fapt nepotrivită, iar o alegere ce ni se pare greşită, se poate dovedi a fi una dintre cele mai bune alegeri pe care le-am făcut vreodată.

Prin urmare, nu există o reţetă după care să învăţăm să facem alegerile corecte. Dar în ciuda acestui lucru, nu trebuie să fugim de alegeri. Ne vor găsi oricum şi oriunde. Într-adevăr, nimeni nu ne garantează că am ales just, dar trebuie să avem maturitatea de a ne confrunta cu luarea deciziilor. Poate că acesta este şi scopul lor. Să ne înveţe să avem seriozitatea şi responsabilitatea de a decide pentru noi înşine, şi astfel să devenim persoane independente şi oameni de bază.

Deci, haideţi să facem alegeri curajoase!

One thought on “Îndrăzneşte să alegi!

  1. Stef says:

    Partea proasta in privinta alegerilor este ca exista riscul sa iti dai seama prea tarziu ca ai facut a alegere proasta…dar este un risc ce trebuie asumat.
    Cu toate astea, urasc alegerile, pana si cele mai simple imi ocupa timp!

Leave a Reply

