Ce ne ţine motivaţi?

Cărţile, articolele de blog şi sumedeniile de mesaje de pe site-urile de socializare, toate ne vorbesc despre motivaţie. Zilnic, suntem “bombardaţi” cu astfel de conţinuturi motivaţionale ale căror învăţături nu ni le însuşim niciodată.

Deci, mă întreb, ce ne ţine motivaţi?

Pe zi ce trece, observ tot mai multe chipuri triste, obosite, îngrijorate. Zâmbete de complezenţă şi priviri ce par a fi mereu în căutarea a ceva. Văd oameni ce aleargă necontenit de ici-colo, oameni ce duc pe umeri povara visurilor nematerializate şi oameni pentru care viaţa nu înseamnă decât o luptă continuă.

Am ajuns să funcţionăm în baza unor automatisme, şi astfel am uitat să trăim. Nu mai ştim să ne bucurăm de familie, de prieteni, de cariera noastră, de lucrurile realmente importante, fapt pentru care aşteptăm în permanenţă acel imbold de a merge mai departe. Ne lăsăm conduşi într-o cursă a falsei fericiri, negându-ne dreptul de a simţi adevărata plăcere – ingredientul magic de care avem nevoie.

Dorinţa de a accede la un statut social înalt sau de a avea renume, nu sunt decât câştiguri imediate, ce odată dobândite îşi pierd cu rapiditate din valoare. Ceea ce ne trebuie nouă însă, este motivaţia intrinsecă. Să ne întoarcem sau, de ce nu, să căutăm  activităţile care ne oferă satisfacţie, mulţumire sufletească. Să găsim în fiecare lucru pe care îl facem, acea plăcere de care aminteam anterior.

Nu e simplu ceea ce spun, căci eu însămi m-am aflat în această situaţie. Am scotocit prin toate cotloanele fiinţei mele până când am găsit motivele ce îmi dau putere şi chiar curaj. Nu putem să ne agăţăm de alţii sau să sperăm la nesfârşit să se întâmple schimbarea.Trebuie să învăţăm să descoperim iubirea, pasiunea şi dăruirea pentru ceea ce facem, acum şi aici. Cu alte cuvinte, motivaţia intrinsecă, care reprezintă o sursă nesecată de energie vitală.

Şi, ca să parafrazez pe cineva: nu ne permitem să aşteptăm weekend-ul pentru a fi fericiţi.

Leave a Reply

