Social Media Marketing – de la începător pentru începător

images

În ultimii ani, despre social media au început să ne vorbească tot mai mulţi. Iar pentru cei interesaţi de acest domeniu, paleta cu opţiuni e din cea mai variată. De la articole de blog şi cărţi până la cursuri de specialitate, să tot ai cu ce să-ţi astâmperi pofta de cunoaştere. Iar dacă ştii unde să cauţi, vei găsi cu siguranţă informaţii utile şi insighturi preţioase, numai bune notat în carneţel.

Ei bine, dar ce ţi-e cu social media?

Într-o vreme în care comunicarea se face mai mult online decât offline, în care prietenii se găsesc la distanţă de un click, iar faptele bune, mulţumirile şi gusturile se traduc printr-un Like ori un Share, social media poate fi privită ca o reală… binecuvântare. Şi nu doar pentru că facilitează interacţiunea cu ceilalţi ori schimbul de conţinuturi, ci şi pentru că se prezintă ca o veritabilă “unealtă” de marketing.

Când comunicarea, reţelele de socializare şi marketingul fac casă bună…

…se întâmplă să rezulte social media marketing. Şi asta o ştie orice marketer care se respectă. De mult timp pagina de Facebook nu mai e un simplu moft, iar website-ul un jurnal personal sau un  loc de ”dat cu părerea”. Astăzi, toate acestea se înscriu în rândul punctelor bifate ale strategiei de marketing.

Asta deoarece, un cont pe una dintre reţelele de socializare poate aduce brandului tău vizibilitate, asigurându-ţi totodată şi climatul propice unui dialog deschis şi permanent atât cu clienţii fideli, cât şi cu cei potenţiali. Iar dacă deţii si un social media manager priceput, atunci eşti pe calea cea bună.

De ce ai nevoie de un social media manager? Păi să-ţi explic. În primul rând, pentru că munca asta nu e pentru oricine. Iar în al doilea rând, pentru că el trebuie să fie vocea brandului tău. Un soi de mână dreaptă a PR-ului şi consultant de vânzări la nevoie, social media managerul e omuleţul ce se îngrijeşte nu doar ca brandul tău să se facă văzut, ci să mai fie şi bine văzut.

El este cel care, zi de zi, trebuie să stea cu ochii pe trafic şi să ia pulsul clientelei în online. El este cel care vorbeşte clientului pe limba sa, suficient de bine cât să-i afle părerile şi să-i desluşească dorinţele. Şi, tot el este cel care, cu un răspuns reuşeşte să satisfacă curiozităţile ori să pună capăt temerilor targetului său.

Acum, adevărul este că despre social media şi social media marketing se poate scrie la nesfârşit. Şi aş mai putea scrie şi eu, însă prefer să mă opresc aici. Iar până la următorul articol, vă doresc să citiţi cu spor!

sursa foto: google.ro

Advertisements

3 thoughts on “Social Media Marketing – de la începător pentru începător

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s