Festivalul >multicolor – un melange perfect între muzică, film şi voie bună

941867_531647343543973_551016392_n

Am fost mereu de părere că Iaşul are ceva aparte. Şi nu ştiu dacă e din cauza bogatei sale culturi cu spirit încă vivace, a oamenilor ce locuiesc aici ori a parfumului acela de altădată pe care eu una îl găsesc de-a dreptul seducător.

Despre oraşul celor şapte coline s-a dus vestea în lung şi-n lat. De la universităţi de prestigiu, monumente încărcate de istorie şi până la scriitorii de renume pe care Iaşul i-a dat ţării, să tot avem ce alege pentru a ne culturaliza. Ceea ce însă nu ştiu mulţi este că de la o zi la alta oraşul ăsta vine cu ceva nou de oferit. Iar faptul că în ultima vreme tot mai multe evenimente faine şi bine gândite iau avânt, îmi confirmă spusele.

Cum poţi “îmbrăca” un oraş în culorile a nouă culturi diferite în doar câteva zile?

Ei bine, la întrebarea asta vă pot răspunde cu siguranţă cei din asociaţiile Iniţiativa Erasmus Iaşi şi AsdMARK care se fac “vinovaţi” de cel mai colorat, interactiv şi educativ festival din câte s-au organizat vreodată în Iaşi.

Festivalul >multicolor, al cărui blogger oficial mă bucur să fiu, este după părerea mea evenimentul pe care niciun împătimit al expediţiilor culturale nu are voie să-l rateze. Timp de 9 zile, muzica şi filmele alese pe sprânceană ale ţărilor promovate anul acesta, vor transforma Iaşul într-o veritabilă capitală multiculturală, dându-i fix ceea ce i-a lipsit până acum: pata aceea de culoare.

Eu mizez pe o seară cu cer senin şi un film grecesc din ăla vechi şi cu substrat, gustat din plin alături de oameni frumoşi exact aşa cum îmi plac mie. Iar la toate acestea, îndrăznesc să mai adaug ceva umor “interculturalicesc”, posibile schimburi de mentalităţi voiajoare şi vreo câteva idei numai bune de împrumutat şi de pus în practică.

Şi dacă ale mele cuvinte nu au fost destul de convingătoare, zic ca între 17 şi 25 mai, cam după asfinţit, să vă luaţi un hanorac pe voi şi să daţi repede o fugă până în Copou, pe Esplanada Casei de Cultură ”Mihai Ursachi”. Doar aşa, să vedeţi ce se întâmplă.

Leave a Reply

