O seară cu accente greceşti

festivalul multicolor

Ei bine, cu aşa ceva ne-am delectat în cea de-a opta zi a Festivalului de muzică şi film în aer liber. Şi tare frumos a mai fost. Pe cuvânt! Am avut un sentiment de bine încă din momentul în care am aflat titlul filmului ce urma să ruleze. Însă şi mai mare mi-a fost plăcerea de a-i descoperi povestea treptat, analizându-i cu ochii minţii fiecare scenă şi fiecare personaj în parte.

Niciodată duminică, căci despre asta vorbesc, este comedia ce a făcut deliciul serii greceşti a Festivalului Multicolor. Nu e de mirare că a fost lăsată pentru final. În ciuda “etichetei” de alb-negru pe care o poartă, filmul acesta îmbină toate nuanţele ce se pot găsi într-o paletă de culori.

Dincolo de povestea închegată în jurul Ilyei – personajul central, dincolo de comicul de situaţie, de caracterele bine definite şi de mesajul transmis, ”Niciodată duminică” reuşeşte cumva să te situeze mai aproape de tot ceea ce înseamnă Grecia. Muzica specifică ce pune replicile personajelor pe vibrato, cadrele luate de pe străzile Atenei şi spiritul acela puternic ancorat în tradiţii fac din acest film un veritabil pastel al culturii şi civilizaţiei greceşti.

Vreme de aproape 90 de minute, m-am simţit acolo. Şi cred că asta e ceea ce mi-a plăcut cu adevărat. Să fiu părtaşă la orice schimbare de situaţie, urmărind îndeaproape fiecare detaliu ce supunea luminii reflectoarelor ipostazele diferite ale ţării zeilor.

Şi cum exprimarea esenţei nu are nevoie de cuvinte mari, ci doar de pertinenţă, vă las să meditaţi asupra unei replici care, în urma vizionării filmului, mie personal mi-a rămas undeva întipărită în minte:

“A Greek is Greek because he’ll accept any dare.”

Leave a Reply

