Trendurile promiţătoare de ”engagement” în Social Media!

f721633f5c0dd1ff1990bc72dbb1f37c

Pentru brandurile care se respectă, provocarea anului 2014 a venit ambalată într-o întrebare cât se poate de pertinentă: „Cum creezi engagement în rândul costumatorilor tăi?”. Cu alte cuvinte, cum îi determini pe oameni să se ”angajeze” într-o relație cu brandul tău, să interacționeze cu acesta prin intermediul like-urilor, share-urilor și comentariilor.

E drept că, întâi de toate, trebuie să te asiguri că ai o identitate faină, un slogan care comunică clar și concis personalitatea brandului tău, dar și un conținut realizat cu simț de răspundere, apetisant, numai bun de lauda zeilor.

Și totuși, în absența unei strategii de social media bine pusă la punct, care să țină seama de categoria de business în care te afli, dar mai ales de publicul căruia te adresezi, supraviețuirea pe termen lung a brand-ului tău poate trece sub semnul îndoielii. Dar să nu mai lungim vorba și să ne aventurăm în miezul ”problemei”. Cu voia voastră desigur!

1. Telefonul mobil. Sau cum să-l ții aproape pe client oriunde și oricând.

În contextul în care numărul celor care utilizează telefonul mobil pentru a se conecta la o rețea de socializare a crescut vertiginos, brandurile sunt nevoite să se adapteze din mers noului trend. Tot ce trebuie să faci este o analiză de piață ”ca la carte”, iar după ce ai identificat platformele de social media cele mai active în rândul consumatorilor tăi, nu-ți rămâne decât să te apuci de gândit strategii. Să nu uităm, desigur, și de optimizarea site-ului și de modalitățile prin care consumatorii pot intracționa cu brandul tău prin intermediul telefonului mobil.

Dar cum exemplele sunt cel mai eficace suport de învățare, propun să aruncăm o privire asupra celor de la IKEA! De curând, aceștia au lansat ”The Social Catalogue”, alternativa catalogului tradițional pe care consumatorii brandului îl primesc în căsuța lor poștală. Scopul acestei campanii a fost acela de a-i determina pe fanii IKEA din Norvegia să fotografieze cu telefonul mobil pagina preferată din catalogul printat și apoi să o posteze pe Facebook și Instagram. Drept stimulent, în fiecare săptămână unul dintre ei câștiga piesa de mobilier postată. Rezultatul? După doar 4 săptămâni întreg catalogul IKEA împânzea platformele de socializare menționate, în vreme ce numărul celor care au dat follow brandului IKEA pe Instagram a crescut considerabil. În aceste condițiii nu putem spera decât la o creștere a brand awareness-ului, zic.

2. Content marketingul – principalul generator de leaduri!

Deși au fost puțini cei care au crezut în puterea lui de a conduce către succes, în 2014 brandurile care vor intra în radarele” consumatorilor vor fi, evident, cele cu o strategie de content marketing bine pusă la punct. Așa cum era de așteptat, accentul cade pe conținutul de calitate, menit să suscite curiozitatea consumatorului și să-i mențină acestuia interesul atât cât se poate. Iar cum platformele de social media vor contribui semnificativ la facilitarea accesului clientului la conținut, nu putem vorbi decât de bine.

3. Imaginile valorează mai mult decât o mie de cuvinte! Mai ales în Social Media!

Din ultimele cercetări aflăm că pe Facebook imaginile creează cu 50% mai multă interacțiune decât postările bazate doar pe text, în timp ce Twitter se bucură de cele mai multe imagini accesate și share-uite, ca și tip de conținut. Însă nici Pinterest nu se lasă mai prejos! Imaginile de pe această platformă sunt pin-uite în procent de 80%. Destul de încurajator, nu? Și pentru că anul acesta vom întâlni tot mai multe imagini unice, aparținând în exclusivitate brandului, aveți aici câteva aplicații mobile numai bune de făcut fotografii! Iar ca să vă convingeți de prețiozitatea și de impactul imaginilor asupra individului, luați de citiți de aici!

4. Videoclipurile vor fi de nelipsit din strategia de conținut!

Una dintre modalitățile eficiente prin care poți crește notorietatea brandului tău este videoclipul. Indiferent că optezi pentru un spot publicitar, pentru un infografic video sau pentru un clip menit să educe clientul, astfel încât acesta să ajungă să-și însușească misiunea, valorile și comportamentele de consum specifice brand-ului tău, nu ai cum să dai greș. În ceea ce privește platformele social media dispuse să contribuie la viralitatea videoclipurilor brand-ului tău, paleta de opțiuni este destul de generoasă. În fruntea listei se situează Youtube-ul, urmat cu ambiție de Vimeo. În rândul micro-videoclipurilor se numără ca preferate Vine (cu o durată a clipului de 6 secunde) și Instagram (cu 15 secunde). Și, ca să vedeți că nu am vorbit în zadar, vă supun atenția câtorva video-uri care au făcut furori în 2013, prin îmbinarea vizualului cu storytellingul! Le veți sorbi din priviri!

5. Concursurile – elementul surpriză al strategiei social media!

E știut faptul că oamenii se dau în vânt după concursuri, reduceri și tot felul de promoții, iar în 2014 marketerii au prijelul de a folosi acest lucru în avantajul lor. Cum Facebook a devenit mai puțin restrictiv în privința concursurilor, organizarea unor tombole sau unor joculețe amuzante, cu o miză semnificativă pentru consumatori, va contribui la creșterea numărului fanilor brandului, generând totodată mai multe interacțiuni. Desigur, în aceste situații posibilitatea ca unii dintre clienți să adreseze întrebări prin mesaje directe sau e-mailuri trimise brandului este mult mai mare. Astfel, se pot crea noi contacte și, totodată,  întări legăturile între brand și consumator.

Voi ce alte trenduri social media demne de luat în seamă mai știți?

Sursa foto: pinterest.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s