Copywriting versus Content Marketing – o poveste cu îngeri și demoni

PPH-word-cloud-research-in-copywriting1

În marketing, ca și în dragoste, vorbim de persuasiune. Desigur, cu mici diferențe ce țin de ”ambalarea” unor termeni și manierele de exprimare. Astfel, dacă în cazul poveștilor de iubire, verbul a persuada este cosmetizat prin variațiuni ale unor gesturi romantice, în cazul idilei unui brand cu al lui consumator, procesul de persuadare este fundamentat pe mecanisme psihologice și tehnici de vânzare.

Așadar, dacă vrei ca brandul tău să ocupe prima linie în atenția targetului tău, dar mai ales buzunarele, geanta ori un raft al dressingului acestuia, trebuie să fii dispus să investești ceva mai mult decât te așteptai.  Un nume puternic, un mesaj de impact și o identitate vizuală adecvată nu sunt suficiente pentru a-ți surclasa concurența. Oamenii vor dori să știe în detaliu cu ce este mai presus brandul tău și cum anume le poți completa lipsurile. În plus, le place la nebunie atunci când încerci să îi convingi să apese butonul magic, numit și call-to-action. Cumva, acest lucru conferă altă savoare cumpărării. Iar acum, fără introduceri pompoase, să intre în scenă eroii subiectului în discuție!

Content Marketing. ”Fă-l pe consumator să te dorească în preajma lui!”

Dacă este să-mi permit o analogie, subiectivă dealtfel, atunci definesc content marketingul ca fiind responsabil” pentru iubirea aceea platonică care se naște între brand și consumator. Practic, e ca atunci când dai curs unei invitații la cafea fără să știi unde o să ducă asta. Însă treptat, pe măsură ce numărul ceștilor de cafea băute împreună se înmulțește ajungi să-l descoși pe omul din fața ta, să te identifici cu opiniile și felului lui de a fi și să-ți placă.

Cam așa stau lucrurile și în ceea ce privește content marketingul. Înainte de a-ți spune da și de a-ți accepta produsul în frigiderul și viața lor, oamenii simt nevoia să te cunoască. Să afle care îți sunt obiectivele, valorile, să se convingă că ești de încredere. Să te știe la orice oră din zi și din noapte alături de ei și gata să le sari în ajutor cu vreun răspuns.

Astfel, conținutul de calitate devine un instrument de marketing necesar pentru a atrage și a menține atenția consumatorului și a prospectului, oferindu-i informații de interes legate atât de cultura brandului, cât și de produsele lui. Iar din moment ce l-ai obținut, nu-ți rămâne decât să-l livrezi în articole de blog, infografice, studii de caz, fotografii sau ghiduri de tipul how to.

Copywriting. ”Convinge-l pe consumator să cadă în ispită!”

Ei bine, capitolul acesta e abundent în personaje controversate, sentimente fulminante și plăceri vinovate. Parol! Copywritingul este, dacă vrei, un soi de Casanova sau La Femme Fatale (după caz) al marketingului. Se arată ocazional la orizont, însă atunci când își face apariția simți că ești pe cale să îți pierzi mințile (deși, de cele mai multe ori, pierderea se rezumă la câteva zeci, sute sau mii de lei din buzunar).

Iar dacă despre content marketing vorbim în termenii schimbării de atitudine a consumatorului față de brand și a încercării de creștere a brand awarnessului, în ceea ce privește copywritingul, scopurile urmărite se schimbă. Astfel, misiunea copywriterului devine aceea de a atinge punctele sensibile ale clientului, determinându-l să acționeze.

Exact ca atunci când dragostea te lovește pe nepusă masă. Deși nu îți stă în caracter, ți s-a întâmplat, probabil, să cazi pradă cuvintelor frumoase pe care o persoană de sex opus ți le-a șoptit la ureche. Copywritingul presupune și el asemenea strategii de persuadare. Iar apelul la emoțiile, nevoile și slăbiciunile consumatorului, la garanții, la cuvinte puternice și la avocatul diavolului” sunt doar câteva dintre metodele de copywriting cel mai des folosite. Dar pentru ca un astfel de conținut să aibă succes, e musai să fie sădit pe soluri comerciale fertile precum: landing pages, e-mailuri (direct e-mail), pagini web, online ads, broșuri, scripturi radio și tv, scrisori de vânzare și chiar social media.

Acum fie vorba între noi, ne dorim să avem relații solide, bazate pe o iubire platonică, însă pasiunea și fiorii unei romanțe inopinate dau, parcă, altă savoare vieții. Pentru că, vorba unui refren, ne place cu de toate. Ei bine, cam așa e și cu angelicul content marketing și demonicul copywriting. Deși se situează la poli opuși, unul fără altul ar însemna o mare pierdere de vreme. Pe cuvânt!

sursa foto: pinterest.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s