Content marketing – trend sau necesitate?

contentmarketingÎntâmplare sau nu, zilele trecute am dat peste un articol care mi-a confirmat fix ceea ce constatasem și eu cu ceva timp în urmă. Mai precis atunci când, de-ndată ce mi-am clarificat cum stau lucrurile, de-adevăratelea, în content marketing, am început să așez sub lupă conținutul oferit de câteva branduri neoașe. Nu de alta, dar s-avem și noi habar cum ne situăm.

Concluziile la care am ajuns la finalul acestei (să-i spunem) analize m-au uimit chiar și pe mine, mărturisesc. Dar nicidecum în sensul pozitiv al cuvântului. Diferența între ceea ce dictează parametrii content marketing-ului și ceea ce livrează, în materie de conținut, multe dintre branduri se-ntinde de la cerul curcubelat până la pământ.


Aș putea să înșir aici o listă întreagă de factori ce contribuie la deficitul de calitate în ceea ce privește conținutul și chiar absența totală a acestuia. Dar pentru că vreau să mă raportez strict la brandurile autohtone, prefer să vi-i introduc doar pe cei pe care i-am găsit ca fiind comuni.

Astfel, la unele brand-uri întâlnim content marketing la nivel superficial, făcut mai degrabă ”după ureche”. În cazul acestora, lipsa unor obiective și a unei strategii de content marketing convergentă cu direcțiile de viitor ale companiilor în cauză e cât se poate de evidentă. Ca să nu mai spun că n-are rost să amintim de awareness, loialitate și engagement prin content marketing în contextul în care conținutul acestora nu se aliniază strategiei generale de business.

Există, desigur, și categoria brand-urilor la nivelul cărora e pur și simplu inutil să deschidem un asemenea subiect. Și nu pentru că s-ar clasa pe podium la capitolul „lucru bine făcut”, ci pentru că în cazul lor content marketing-ul e total inexistent. Iar cauzele variază. Fie cei aflați aflați la cârma companiilor nu dispun de resursele necesare unei astfel de investiții cu rezultate vandabile, fie n-au nici cea mai vagă idee despre ceea ce presupune content marketing-ul, considerându-l, mai curând, o chestiune de trend, o găselniță perisabilă de secol XXI. Eu, personal, tind să-i contrazic, dar ca să nu vorbesc în van, am pregătit și argumente: clare, răspicate, care subliniază perfect necesitatea content marketing-ului.

Vizibilitate
Atunci când ai o vizibilitate crescută, awareness-ul, lead-urile și traducerea prospecților în clienți fac automat parte din aceeași ecuație. Pentru ca acest lucru să devină posibil, accentul trebuie să cadă pe conținut proaspăt, de calitate, construit în jurul valorilor și produsului/serviciului tău. Distribuindu-l pe rețelele de socializare, nu vei crea doar engagement, ci vei contribui și la creșterea traficului pe site.

Viralitate
Să creezi conținut viral nu e întotdeauna ușor. Însă nici imposibil. Sunt necesare câteva ore bune de research, nițică răbdare și o bună capacitate de sinteză. Nu este de dorit să plictisim clienții, ci doar să le oferim materiale ușor de parcurs și pe care să le considere suficient de utile, cât să-i determine să le împărtăseașcă și cu alții.

Comunitate
Vorbeam data trecută despre importanța pe care o au comunitățile în ceea ce privește succesul unui brand. Tocmai de aceea, un content marketing specialist bun trebuie să fie capabil să incite la discuții, să-i provoace pe prospecți și clienți la tot felul de jocuri și întrebări, să-i determine să se implice. Astfel, aceștia dezvoltă un sentiment de apartenență la o comunitate și sunt mai susceptibili de a cumpăra din magazinul tău. Iar social media joacă un rol foarte important aici.

Încredere
Încrederea nu se numără printre acele lucruri ușor de câștigat. Iar regula aceasta este valabilă și în cazul relației brand – client. Pentru a fi privit cu ochi buni și, eventual, dorit în buzunar, dulapuri sau frigider e musai să construiești un pod între produsul tău și publicului căruia i te adresezi. Iar conținutul bine scris și pertinent e cel mai bun liant.

Învățare
Primul pas în realizarea conținutului de calitate e research-ul. Nu mi-a plăcut, mărturisesc, niciodată. Însă în absența unei cercetări minuțioase a industrii despre care scrii, ești destinat automat unei munci sisifice. Mai ales dacă e vorba de un start-up. Doar cititind mereu și punându-te la punct cu tot ceea se întâmplă în domeniul tău, vei reuși să creezi un conținut interesant, bine documentat, care îi va insufla clientului încredere.

Mai plonjează cineva cu astfel de argumente? Chiar îmi doresc să mai descopăr și altele.

Sursa foto: pinterest.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s