Storytelling – Poveștile de Crăciun ale lui 2014

1415896762094_wps_2_Pipes_of_Peace_music_vide

Nu știu cum se face, însă ori de câte ori mă gândesc la vreun Crăciun al copilăriei mele mă emoționez. Mersul la colindat din poartă în poartă sau împodobirea bradului musai în seara de ajun se numărau printre micile bucurii ale vremii, iar evocarea lor îmi dă de fiecare dată sentimentul că timpul a stat în loc și încă sunt copil. Că dorințele mele vor prinde contur de îndată ce voi deschide cadourile sau că toate lucrurile bune ți se întâmplă atât timp cât ești cuminte. Poate că de asta și simt Crăciunul atât de aproape de suflet.

E sărbătoarea care transformă amintirile în cele mai frumoase povești pe care le auzi în jurul mesei și care, din câte am observat, îi găsește pe oameni mai sensibili, mai nostalgici și mai generoși ca oricând. Iar marketerii par să fi constatat și ei acest lucru de vreme ce, în preajma Crăciunului, mai toate brandurile ”rumenesc” pentru clienții/prospecții lor povești de spus mai departe, inspirate de magia acestei sărbători de peste an.

De ce iubim să ascultăm povești?

Dacă m-ar întreba cineva prin ce se aseamănă oamenii, i-aș spune, cel mai probabil, că prin povești. Indiferent că sunt amuzante, tragice sau demne de admirat, cu toții avem povești de viață care, într-o măsură sau alta, ne aduc mai aproape de oamenii care ne înconjoară.

De cele mai multe ori, auzim povești care, deși nu ne aparțin, ne dau sentimentul că am făcut parte din ele. Empatizăm cu protagoniștii lor, dar nu pentru că i-am cunoscut vreodată, ci pentru că, într-un moment al vieții, ne-am aflat într-o ipostază asemănătoare. Sau, ajungem să iubim o anumită poveste pentru că în ea găsim atitudini, comportamente ori soluții care ni se potrivesc și care sunt, probabil, cea mai bună alternativă a noastră.

Cele mai delicioase povești de Crăciun în 2014

Nici nu s-au apucat gospodinele de frământat aluatul de cozonac, că marile branduri au și început să-și ademenească clienții cu bunătăți de povești, una mai emoționantă, autentică și colorată ca alta. Eu am selectat câteva dintre ele și m-am decis să le împart și cu voi. Doar vine Crăciunul, nu?

Christmas is for sharing – Sainsbury`s

Chiar și cu riscul de a fi acuzată de subiectivism, trebuie să spun că aceasta e preferata mea. Captivantă și emoționantă deopotrivă, povestea pe care Sainsbury`s mizează anul acesta este o replică reușită a evenimentului rămas în istorie ca fiind „Armistițiul de Crăciun” din Primul Război Mondial. Inspirați de generozitatea de care soldații englezi și germani au dat dovadă pe front, chiar în ziua de Crăciun, cei de la Sainsbury`s și-au propus să atingă coarda sensibilă a publicului, vorbindu-i acestuia despre însemnătatea  sărbătorii – “Crăciunul e pentru a împărtăși” . În concluzie, avem una bucată poveste autentică, mesaj targetat și de impact și, nu în cele din urmă, plasare perfectă de produs. Well done, Sainsbury`s!

Happy Holidays  – Coca Cola

Pentru mine, spoturile făcute de Coca Cola au ocupat întotdeauna primele rânduri pe lista cu lucruri dragi. Însă cel de anul acesta mi se pare că le-a întrecut pe toate. Ca și în cazul celor de la Sainsbury`s, apelul la generozitate și altruism e cât se poate de vizibil și aici. “Fă pe cineva fericit“ e mesajul pe care Coca Cola reușește să-l inoculeze în mintea noastră, atât prin coloana sonoră, cât și prin colajul de imagini care arată cât de simplu, de ieftin și de ușor este să faci pe cineva fericit de sărbători.

Special Because – Boots

Profundă, dar deloc siropoasă, povestea aleasă de cei de la Boots te îndeamnă să te gândești la toți oamenii speciali din viața ta. La cei de care te despart distanțe, la cei cărora vrei să le mulțumești cumva sau la cei pe care îi știi triști și însingurați. Brandul pare să nu aibă nicio legătură cu reclama în sine, ceea ce mă face să cred că publicul va fi pur și simplu absorbit în poveste, iar mesajul receptat nu va fi perceput ca având vreo tentă comercială.

The Gingerbread Stall – Waitrose

Dacă poveștile brandurilor menționate anterior se concentrează în jurul ideii de a dărui și a-i face pe ceilalți fericiți, mesajul celor de la Waitrose vizează grija acestora pentru proprii clienți. Deși în reclamă vedem o fetiță care se străduiește să prepare biscuiți de turtă dulce pentru a-i dărui ulterior, mesajul de la sfârșit “Când deții ceva, îți pasă mai mult “face trimitere, cu certitudine, la devotamentul angajaților Waitrose.

Cam atât cu poveștile pe astăzi. Las aluatul de cozonac să dospească și revin.

Sursa foto: dailymail.co.uk

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s