Nu aduce anul ce aduce content marketingul. Noutățile lui 2015

44c431c86c6ace2913d396aa387cc1ccÎn ceea ce privește content marketingul, anul 2015 se dorește a fi unul bine pus la punct. E concluzia la care am ajuns analizând cu atenție predicțiile unor oameni capabili, pentru care acest domeniu nu reprezintă nicidecum o descoperire recentă. Dar să nu mai lungim vorba și să ne așezăm cu toții la masa celor mai importante aspecte de bifat în 2015, în materie de content marketing.

  1. Conținut customizat

Dacă în 2014 mai mult subliniam importanța conținutului de calitate, în 2015 ne așteptăm ca acesta să atingă apogeul în ceea ce privește pertinența și gradul de engagement. Prin urmare, brandurile trebuie să-și concentreze eforturile în direcția creării de conținut personalizat, care să întâmpine nevoia de informare a clienților. De asemenea, conținutul apreciat e musai să integreze cunoștințe legate de principalele probleme și interese ale clienților/prospecților. De luat în calcul sunt și campaniile de tip drip-marketing.

  1. Optimizarea conținutului pentru mobile-devices

Într-o eră a smartphone-ului și a tabletelor de tot soiul, optimizarea conținutului pentru astfel de dispozitive nu constituie o surpriză. Astfel, brandurile vor facilita accesul neîntrerupt la conținutul creat, ceea ce se va traduce în convertirea unui număr cât mai mare de prospecți în clienți, precum și în creșterea loialității față de brand. Această idee este întărită și de cei de la Forrester Research potrivit cărora ”consumatorii se vor angaja într-o interacțiune cu brandurile pentru a primi informațiile și serviciile pe care le doresc imediat și în orice context.”

  1. ”Customer- based selling”

E unul dintre conceptele care mi-au atras atenția și care, zic eu, merită a fi dus în realitatea concretă a lui 2015. ”Customer-based selling” presupune utilizarea conținutului cu scopul de a-l ghida pe consumator către un produs ori serviciu, facilitând astfel decizia de cumpărare. Pentru ca acest lucru să fie posibil, publisherii și advertiserii trebuie să lucreze împreună, să facă schimb de insight-uri pentru a ușura procesul de achiziție.

  1. Conținut vizual viral

Că o fotografie valorează mai mult decât o mie de cuvinte, așa știm deja cu toții. În 2015 însă, așteptările privind conținutul de natură vizuală sunt cât se poate de ridicate. Așadar, brandurile trebuie să se orienteze către ceea ce Neil Patel – co-founder Crazy Egg și KISSmetrics – numește content with an ”wow” effect. Cu alte cuvinte animations, gifs, infografice 3D și alte astfel de conținuturi vizuale de secol XXI, care să crească procentul de engagement.

  1. Behavioral data

Behavioral data este un concept ce descrie procesul de colectare a datelor de natură comportamentală a targetului și care sunt utilizate apoi în scopuri de marketing. Și, dacă până acum aceste date aveau ca sursă de proveniență jungla online, în 2015 se preconizează că brandurile își vor targeta conținutul și campaniile publicitare, utilizând informații chiar din mediul fizic al consumatorilor. Un exemplu comprehensibil în acest sens îl oferă Jim Hitch – product manager la Emma Inc: „ Dacă un restaurant dorește să reamintească clienților săi să lase un review, îi poate targeta pe cei care care au fost în acesl restaurant în ultimele 30 de zile”. Simplu, nu? Iar în ajutor vin și două ”instrumente” numai bune de folosit: iBeacon de la Apple și Placedge de la Samsung.

  1. ”Storymonials”

E termenul la citirea căruia am zâmbit discret, gândidu-mă la plăcerea avidă a americanilor de a lansa în lume tot soiul de cuvinte neincluse încă în vreun dicționar. Revenind însă, specialiștii susțin că 2015 trebuie să fie anul în care brandurile trebuie să se apropie cât se poate de mult de consumatori, oferindu-le totodată o experiență de brand cu totul specială. Făcând apel la storymonials, companiile pot genera conținut de calitate, spunându-și povestea prin intermediul propriilor clienți și nu numai.

Așadar, să avem spor la livrat strategii dintr’alea nimerite!

Sursa foto: pinterest.com

Advertisements

One thought on “Nu aduce anul ce aduce content marketingul. Noutățile lui 2015

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s