Despre Valentine’s Day, cu sinceritate

valentines

Unii dintre noi asociem luna februarie cu două zile considerate importante: Valentine’s Day şi Dragobete. Iar dacă peste cea din urmă mai putem trece cu vederea, sărbătorirea celei dintâi nu lipseşte din calendarul îndrăgostiţilor. Ca şi cum toate cadourile, surprizele şi declaraţiile de iubire rostite în această zi ar decide viitorul relaţiei lor amoroase.

Dacă nu m-ar îngrijora, zău că nu mi-aş reţine râsul ce mă loveşte ori de câte ori mă gândesc la mişcarea spectaculoasă de forţe care precede Valentine’s Day. Brusc magazinele devin neîncăpătoare pentru bărbaţii împovăraţi de găsirea cadoului perfect, iar saloanele de înfrumuseţare mai frecventate care oricând de partenerele lor. Uneori, mi se pare că se pregătesc pentru un maraton al frumuseţii şi nicidecum pentru o sărbătoare.

Spre deosebire de aceste femei, eu nu m-am dichisit niciodată mai mult decât o fac de obicei şi nici nu mi-am demonstrat talentul culinar, încropind cine romantice-supriză. Şi, prin urmare, nu am avut astel de pretenţii nici în ceea ce-l priveşte pe omul de lângă mine.

În plus, tot acest tumult iscat în preajma zilei îndrăgostiţilor şi promoţiile la lenjerie intimă, bijuterii sau cosmetice ambalate în mesaje precum „Arată-i cât de mult o iubeşti” sau „Cucereşte-l pentru totdeauna dăruind acest…. ”, îmi stârnesc o repulsie pe care mi-o reţin cu greu. Şi nu ştiu dacă e de vină această forţă intruzivă a marketingului care ne împinge către superficialitate sau cadenţa secolului XXI, însă am sentimentul că trăim mai degrabă după legile mecanicii şi nicidecum după cele ale inimii.

Micul-dejun, seara cu prietenii în oraş, rezolvarea unui task, plimbarea cu persoana iubită de mână – pe toate le bifăm în grabă, ca şi cum ar fi vorba de nişte sacoşe de cumpărături de sub povara cărora ne grăbim să ne eliberăm. Fără a cântări, fără a pune în balanţă importanţa pe care fiecare lucru îl are în viaţa noastră, dincolo de opiniile celorlalţi, de anumite cutume, dincolo de ceea ce ”trebuie”.

M-aş bucura dacă am privi Valentine’s Day prin prisma propriilor judecăţi de valoare. Dacă înainte de a nota în agendă „programare la salon pentru Valentine’s Day” sau „cadou de Valentine’s pentru ea”, am reflecta puţin asupra a ceea ce, realmente, înseamnă sărbătoarea aceasta pentru noi.

Eu, de pildă, am ales să celebrez Valentine’s Day înconjurată de căldura şi armonia pe care mi-o conferă intimitatea. E ziua în care descopăr discreţia ca fiind cel mai bun răsfăţ şi în care, mai mult ca oricând, conştientizez cât de norocoasă sunt. Nu mă angajez într-un vreun schimb de cadouri şi nici nu înaintez cu declaraţii de iubire rostite în faţa vreunei audienţe tocmai pentru că un cadou sau gest anticipat nu poate concura, cred eu, cu farmecul unuia primit graţie unui impuls de moment. În plus, într-o astfel de zi, conversaţiile cu omul drag, vreme de un ceai, pe marginea celor mai frumoase şi emoţionante momente ale relaţiei noastre mi se par infinit mai romantice şi mai pline de însemnătate pentru amândoi.

Sursa foto: pinterest.com

Leave a Reply

