Marketing happiness sau cum contribuie un brand la fericirea milenarilor

InternationalDayOfHappiness

În ultimul timp, vorbim despre fericire (sau mai bine zis, despre absenţa ei) precum londonezii despre vreme. Adică foarte des. Tocmai de aceea, numeroase emisiuni TV, reviste şi cărţi de self-help se întrec în a ne învăţa tot soiul de metode şi tehnici prin care să ne regăsim fericirea. Şi asta nu e tot.

Din ce în ce mai multe branduri par să se chestioneze în legătură cu modul în care pot contribui la fericirea milenarilor. Acest lucru nu trădează o intenţie altruistă, e drept, însă face dovada faptului că marketerii trebuie să-şi construiască strategiile, urmărind îndeaproape modificările de ordin psihologic, social, economic şi nu numai ce se produc în rândul publicului ţintă.


De ce sunt milenarii un punct de interes pentru branduri?

Despre milenari aţi auzit, probabil, sau aţi citit pe undeva. Însă pentru a elimina orice urmă de îndoială, propun să facem o scurtă introducere în subiect. Potrivit studiului The Pursuit of Happiness (2014), realizat de ZenithOptimedia – o agenţie tare deşteaptă  – milenarii au vârste cuprinse între 18 şi 34 ani şi sunt în permanenţă conectaţi la reţelele de socializare.

Pentru aceştia, fericirea se traduce în termeni de libertate de a experimenta cât mai multe lucruri atât în sfera sentimentală şi familială, cât şi în cea a hobby-urilor, dar şi de control asupra finanţelor, carierei, vieţii sociale, condiţiei fizice şi a modului în care îşi gestionează timpul. Totodată, trebuie ştiut faptul că milenarii preferă să acorde atingerii obiectivelor personale timpul necesar, caută mereu certitudinea şi sunt dispuşi să testeze înainte de a lua decizia finală.

Tot din acest studiu aflăm că pentru milenari „social media reprezintă modalitatea prin care se definesc pe ei înşişi şi, tocmai de aceea, sunt mereu în căutare de conţinut de calitate”. De reţinut este şi faptul că aceştia tind să fie influenţaţi de cei pe care îi consideră semnificativi în viaţa lor şi, nu de puţine ori, se consultă cu prietenii lor astfel încât să facă alegeri, cum s-ar zice, în cunoştinţă de cauză.

Într-un interviu acordat revistei Forbes, David Arabov, CEO Co-founder Elite Daily declara că „cercetările noastre au confirmat că milenarii au un nivel de educaţie ridicat, sunt motivaţi să-şi clădească o carieră, ţin pasul cu ceea ce se petrece în politică şi – în ciuda tuturor miturilor – reuşeşc într-adevăr să devină loiali unui brand şi, totodată, actively engaged cu acesta”.

Cum poate un brand să contribuie la fericirea milenarilor?

Luând pulsul universului în care aceştia trăiesc pentru a afla ce îi face fericiţi, ce îi motivează, care sunt cele mai importante lucruri din sistemul lor de valori, dar şi pentru a înţelege cum gândesc şi cum se raportează ei la schimbările de natură tehnologică, socială, politică sau economică. Aşadar, noile strategii trebuie să vizeze întâmpinarea nevoilor apropiate de vârful piramidei lui Maslow, precum nevoia de securitate, de apartenenţă, de respect şi de auto-realizare.

„Brandurile care îi ajută pe milenari să fie fericiţi au cea mai mare şansă de a menţine o legătură profitabilă şi de durată cu acest segment de consumatori”, spune Linda Tan, Insight Director Zenith Optimedia Worldwide. Prin urmare, eforturile de marketing trebuie îndreptate înspre umanizarea brandului, crearea de poveşti autentice, dar şi experienţe de cumpărare care să merite atenţia consumatorului şi care au potenţialul de a-l face pe acesta să simtă că deţine controlul, că este unic, împlinit, dar şi că îşi trăieşte viaţa din plin.

Iar Dove – #Onebeautifulthought, #TheHappyFlag marca Coca-Cola, #LikeAGirl semnată de Always şi #ChooseLovin’ a celor de la McDonald’s sunt doar câteva dintre campaniile care au la bază fericirea ca şi concept de marketing. Dar mai bine vă las să le (re)vedeţi.

Sursa foto: zenithoptimedia.com

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s